Bag om CSR-strategien
Vi vil gøre hverdagen bedre for vores kunder, vores kollegaer og for lokalsamfundet.
Vi vil gøre en forskel
I foråret 2018 vedtog ledelsen i Salling Group en ny CSR-strategi for 2018-2021. Strategien blev til efter en grundig gennemgang af FN’s 17 verdensmål for bæredygtig udvikling. Vi gennemgik FN’s mål ét for ét og diskuterede, hvor vi kunne gøre den største forskel. Der var mange hensyn at tage. Vi talte naturligvis om, hvad de enkelte mål og indsatser ville betyde økonomisk. Vi talte om, hvilke mål der lå tættest på vores værdier i føtex og Salling Group. Endelig var vi optagede af, hvor vi som virksomhed havde størst mulighed for at få indflydelse.
Vores mission i Salling Group er at gøre hverdagen bedre for vores kunder, vores kollegaer og for lokalsamfundet. Med dette i baghovedet besluttede vi, at bæredygtighed, værdi for kunderne samt lige muligheder for alle skulle fungere som vores ledestjerner i arbejdet med at udvælge CSR-aktiviteter.
Vi kom frem til, at mål nr. 3 om at sikre et sundt liv og fremme trivsel, mål nr. 12 om at sikre bæredygtigt forbrug og mål nr. 14 om at fremme klimaindsatsen var de mål, skulle præge vores arbejde med ansvarlighed og bæredygtighed fremover.
Vi har en rejse foran os. Den er lang, og det er ikke en, vi tilbagelægger på en dag, en uge eller et år. Men hver dag bevæger vi os lidt tættere på målet om mere bæredygtighed, sundhed og trivsel
Mangler vi noget?
Vi ved, at der er mange muligheder for at sikre et mere ansvarligt forbrug. Måske har du nogle konkrete forslag? Eller måske sidder du med nogle spørgsmål, du gerne vil have svar på? Så tag endelig fat i os.