føtex Plus FAQ
Hvordan betaler jeg i butikken?
Du betaler med dit tilknyttede betalingskort. Bemærk at det i øjeblikket kun er muligt at betale med det fysiske kort via dankort terminalen, eller via kontaktløs. Du kan også betale med Apple Pay via din Iphone og Apple Watch og automatisk få din føtex Plus rabat når du betaler ved kassen. Bemærk at løsningen kun gælder hvis du har tilknyttet et VISA betalingskort til Apple Pay. Vi tager ikke i mod Google Pay.
Hvad er føtex plus?
føtex Plus er vores nye kundeprogram til dig, der gerne vil handle billigere og sjovere. Find appen i App Store eller Google Play. God fornøjelse
Hvad få jeg ud af at være føtex Plus kunde?
føtex Plus giver dig adgang til eksklusive plus priser, som kun gælder for føtex Plus-kunder. Du får også personlige kuponer kun til dig - baseret på hvilke varer du normalt køber. Med føtex Plus-appen kan du også refundere varer, som ikke lever op til dine forventninger via din tilfriskhedsgaranti uden at du skal ned i din lokale føtex.
Kan jeg bruge føtex Plus-appen uden at oprette mig som føtex Plus-kunde?
Det kan du sagtens, du kan bare først benytte alle de gode fordele, som f.eks. plus pris og Tilfriskhedsgarantien, når du er oprettet som føtex Plus-kunde.
Får jeg et Plus-kort?
Nej - én af de helt store fordele ved føtex Plus er, at du ikke behøver et fysisk kundekort. Når du har installeret appen, bliver dine rabatter helt automatisk registreret via dit tilknyttede betalingskort.
Hvor gammel skal man være for at blive føtex Plus kunde?
Du skal være fyldt 18 år for at blive medlem af føtex Plus
Jeg har glemt min adgangskode - hvad gør jeg?
Du kan nemt få gensendt en ny adgangskode ved at trykke på ”Glemt adgangskode” på loginsiden i appen. Herfra får du tilsendt en ny mail det vil hjælpe dig videre
Hvordan bliver jeg føtex plus kunde?
Det er nemt. Du bliver føtex Plus-kunde ved at hente vores app og tilmelde dit betalingskort i appen. Du henter den fra App Store eller fra Google Play.
Kan alle blive føtex Plus kunde?
ja, alle der bor i Danmark og er over 18 år, kan blive føtex Plus-kunde.
Hvilke informationer skal I bruge, før jeg kan blive føtex Plus-kunde?
Vi skal bruge dit navn, din mail-adresse og dine betalingskortoplysninger for at registrere dig som føtex Plus-kunde
Hvordan tilføjer jeg mit betalingskort?
Det gør du i appen under "Min profil". Tryk på ”Betalingskort”. Herefter kan du tilføje flere kort til din profil. Husk at du både kan slette og tilføje betalingskort
Kan jeg registrere mere end ét betalingskort?
Ja, du kan registrere op til fem betalingskort på din profil.
Kan jeg bruge alle typer betalingskort?
Du kan registrere de fleste almindelige betalingskort i appen, f.eks. Dankort, VISA, MasterCard, Visa Electron, American Express m.fl. Husk at du kan registrere op til fem betalingskort til din profil
Hvad gør jeg, hvis mit betalingskort udløber?
Du kan nemt fjerne og tilføje kort under "Min profil". Tryk på ikonet med skraldespanden, og tilføj derefter dit nye kort under "Tilføj kort".
Er det sikkert at registrere mit betalingskort?
Ja, det er 100 % sikkert. NETS står for sikkerheden og oplysningerne omkring dit betalingskort – nøjagtig som de altid gør. føtex og Salling Group er ikke i besiddelse af dine kortoplysninger.
Kan jeg dele min profil med andre?
Nej, føtex Plus er et personligt kundeprogram. På den måde kan vi sikre dig den bedste service og de bedste plus priser.
Hvad er føtex Plus pris?
føtex Plus pris er priser der kun er tilgængelig til vores føtex Plus-kunder.
Skal jeg aktivere min føtex Plus pris?
Nej, det er kun de personlige kuponer, du skal aktivere i appen. Rabatten på føtex Plus registrerer vi automatisk, når du bruger dit tilknyttede betalingskort. Betaler du kontant, kan du før købet, benytte "medlemsstregkoden" under "min profil". Du skal blot vise stregkoden til kasseassistenten.
Hvor tit kommer der nye føtex Plus priser?
Der kommer nye føtex Plus priser hver uge - du finder dem i appen eller i vores aviser.
Hvor længe gælder mine føtex Plus priser?
Vores føtex Plus priser følger føtex avisen og gælder fra torsdag til og med torsdag.
Hvordan kan jeg tjekke, om jeg har fået min rabat?
Du kan se på din kvittering, at vi har fratrukket din føtex Plus priser og personlige kuponer. Dine kvitteringer finder du i appen under "Kvitteringer".
Hvad gør jeg hvis jeg ikke har fået min rabat?
Hvis du ikke har fået din rabat, vil vi bede dig tage fat i kundeservice via chat eller i din lokale føtex.
Gælder mine føtex Plus priser også i andre af Salling Groups butikker? F.eks. Netto eller Bilka?
Nej, føtex Plus priser gælder kun i vores føtex butikker
Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt mit tilknyttede betalingskort, når jeg er ude at handle?
Skulle du være så uheldig at glemme dit betalingskort, kan vi stadig hjælpe dig. Find din "medlemsstregkode" under "min profil". Vis blot denne stregkode til kasseassistenten før du betaler. Du kan med også bruge din medlemsstregkode hvis du ønsker at betale med kontanter
Hvad er en personlig kupon?
Personlige kuponer er unikke fordele, som kun er til dig. Vi skræddersyr dem til dig baseret på dine tidligere køb i føtex. Din personlige kuponer gælder kun til ét køb pr. kupon. Du får nye personlige kuponer hver eneste måned. Jo mere du bruger vores app, desto mere personlige bliver dine kuponer. Husk at dit betalingskort skal være oprettet i appen
Hvordan bruger jeg min personlige kupon?
Du skal aktivere din personlige kupon i appen ved at klikke på "Aktivér kupon". Når du betaler for varen, trækker vi helt automatisk din rabat fra.
Hvor ofte får jeg nye personlige kuponer?
Det er lidt forskelligt, hvilke personlige kuponer du får, og hvor længe de gælder. Du kan altid se i appen, hvornår dine personlige kuponer udløber.
Hvor lang tid gælder en aktiveret personlig kupon?
Når du har aktiveret din personlige kupon, kan du bruge den indtil det udløber. Tjek i appen, hvornår den enkelte kupon udløber.
Hvordan kan jeg se at jeg har fået min rabat?
Du kan se på din kvittering, at vi har fratrukket dine rabatter. Dine kvitteringer finder du i appen under "Kvitteringer". Dine rabatter fremgår desuden også på din fysiske bon
Hvad gør jeg hvis jeg ikke har fået min rabat?
Hvis du ikke har fået din rabat, vil vi bede dig tage fat i kundeservice via chat eller i din lokale føtex.
Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt at aktivere en personlig kupon?
Du skal aktivere dine personlige kuponer, inden du handler, for at få din rabat. Vi kan desværre ikke give dig rabatten efter dit køb. Når du har aktiveret din personlige kupon, får du rabatten helt automatisk.
Skal jeg vise min personlige kupon i kassen?
Nej, det behøver du ikke. Når du har aktiveret din kupon i appen, trækker vi automatisk din rabat fra, når du betaler.
Gælder mine personlige kuponer også i andre af Salling Groups butikker? F.eks. Netto eller Bilka?
Nej, kuponerne gælder desværre kun i vores føtex-butikker.
Hvad gør jeg hvis jeg har glemt mit tilknyttede betalingskort, når jeg er ude at handle?
Skulle du være så uheldig at glemme dit betalingskort, kan vi heldigvis stadig hjælpe dig ved hjælp af din "Medlemsstregkode". Denne finder du under "Min profil". Vis din medlemsstregkode til kasseassistenten inden du betaler.
Får jeg stadig min personlige rabat, hvis en varer i forvejen er nedsat i butikken?
Ja, det gør du. Du skal dog være opmærksom på at vi ikke giver rabat på varer markeret med gul sky, hvis der er tale om en lokal prisnedsættelse eller hvis prisen samlet bliver negativ
Kan jeg få rabat på en lignende vare hvis den vare jeg har en personligt kupon på er udsolgt?
Nej det kan du desværre ikke, men vi gør hvad vi kan for at undgå udsolgte varer i alle vores butikker
Hvad er tilfriskhedsgaranti?
Tilfriskhedsgaranti betyder, at du kan bede om refundering direkte i din app, hvis du er kommet hjem med en mad- eller drikkevare, som du ikke er 100% tilfreds med. Når vi har godkendt dit ønske om refundering får du et tilgodebevis i din app, som du skal aktivere. Så trækker vi automatisk beløbet fra dit næste køb i føtex.
Hvilke varer har tilfriskhedsgaranti?
Tilfriskhedsgaranti gælder mad- og drikkevarer.
Hvor lang tid efter et køb kan jeg benytte min tilfriskhedsgaranti?
Du skal benytte din tilfriskhedsgaranti senest 5 dage efter dit køb
Hvordan bruger jeg min tilfriskhedsgaranti i appen?
Bed om en refundering i din app under "Kvitteringer". Vælg "Refundér", og klik på den vare, det drejer sig om. Send et billede og en beskrivelse - så behandler vi din anmodning. Du kan også se vores billedeguide under vores guide menu
Hvornår får jeg mit tilgodebevis?
Du vil hurtigst muligt få svar på din anmodning - direkte i din føtex Plus-app.
Hvordan indøser jeg et tilgodebevis?
Du skal aktivere dit tilgodebevis direkte i appen. Du kan altid se hvis du har penge tilgode på din Hjem skærm. Når du har aktiveret dit tilgodebevis, trækker vi automatisk beløbet fra dit næste køb.
Kan jeg få et tilgodebevis udbetalt i kontanter?
Nej, desværre kan du kun bruge dit digitale tilgodebevis i forbindelse med dit næste køb.
Kan tilgodebevis bruges i alle føtex butikker?
Ja, dit tilgodebevis kan indløses i alle vores føtex butikker
Kan tilgodebevis bruges på føtex.dk?
Nej det kan du desværre ikke. Dit tilgodebevis kan kun indløses i vores fysiske butikker
Hvor lang tid har jeg til at samle sammen til at få en gratis vare?
Det kan variere efter hvad det er for en vare, men husk at det vil altid vil fremgå tydeligt i din app under menuen bonuskort
Hvornår skal jeg senst hente min/mine gratis varer?
Du kan se på din voucher i appen hvor længe din voucher gælder, dog har du som altid minimum X dage
Hvordan kan jeg se hvor mange bonuspoint jeg har samlet sammen?
Det kan du nemt finde i appen under knappen bonuskort
Hvordan indløser jeg min gave i butikken?
Du skal aktivere din gratis gave i appen, præcis ligesom du aktiverer dine personlige kuponner. Husk dog at hente din gratis gave i butikken inden du går til kassen. Din rabat vil blive fratrukket når du betaler med dit tilknyttede betalingskort
Kan jeg samle bonuspoint på forskellige dankort?
Du kan tilknytte op til 5 betalingskort til din profil og du kan indsamle bonuspoint på alle 5 betalingskort
Hvordan laver jeg min indkøbsliste i appen?
Tryk på "Indkøbsliste" i bunden af skærmen. Her kan du tilføje, rette og slette varer fra din digitale indkøbsliste.
Hvordan deler jeg min indkøbsliste med andre?
For at kunne dele din indkøbsliste kræver det at du er føtex Plus bruger. Når du er logget ind, så tryk på "Indkøbsliste" i bunden af skærmen, tryk herefter på ikonet Så kan du invitere andre til din indkøbsliste. Huk at have en smule tålmodighed da det kan tage et øjeblik før synkroniseringen lykkes
Hvorfor skal jeg registrerer mit betalingskort for at få Plus priserne?
Man skal registrere sig med sit betalingskort for at kunne aktivere plus pris, tilfriskhedsgaranti, og personlige kuponner.
Når man betaler med det registreret kort får man automatisk rabatten, dermed undgår man at skulle have mobilen frem når man betaler ved kassen.
Det vil sige det er ikke nok kun at vise app’en når man handler, da man derved ikke får fratrukket rabatten.
Jeg er kommet til at skrive forkert mail eller navn da jeg oprettede mig. Hvad gør jeg?
Du kan desværre ikke selv rette hverken navn eller e-mail direkte i appen. Du skal derfor sende os en chat eller mail, hvor du oplyser hvad du ønsker rettet. Så vil vores IT-afdeling rette for dig. Bemærk, der kan gå op til 5 dage før rettelsen er gået igennem.